28.5.07

Bubbla + 50-talspar

Att fota VW-bubblor verkar ha blivit min nya grej, den här upptäckte jag på vägen hem från skolan idag. När man ser en sak man tycker är fin och gärna skulle fota så har man ju sällan en kamera med sig, men idag hade jag det. Först fick jag den där känslan av att jag inte riktigt orkade, men så gaskade jag upp mig och bestämde mig för att ett bra motiv är väl värt att göra en lite krumbuktig sväng för.

En annan lustig fotoincident var när jag i fredags såg ett otroligt snyggt par på min fotopromenad med Sofia. De var iklädda 50-talsinspirerade kläder båda två, inte på ett maskeradaktigt sätt utan bara jättefint. Jag ångrade att jag inte bara hoppade på dem och frågade om jag fick fota dem. Så idag såg jag dem igen, fast tyvärr cyklade jag den här gången, plus att jag var jättehungrig och hade massor av påsar att balansera. Men attans så snygga de var och nästa gång jag ser dem ska jag inte tveka att fråga om jag får föreviga dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul det där med folkvagnarna!Jag är också fullkomligt besatt av dem. Min faster (som tydligen var en förebild...) hade flera VW:s efter varandra. En mellanblå 1300, en mörkblå 1600 t ex. Själv får jag varje sommar ett starkt sug efter att bli ägare till en dylik.
Lycka till med fotandet av eventuella "vackra par". När ska man få modet - när man ser något som man så gärna vill "fånga" med kameran...
M v h/...

Moa sa...

Ja de är ju helt underbart söta, lite som hundvalpar fast bilar liksom :)

Man är ju gärna lite mesig när det gäller sånt där, men jag ska verkligen försöka strunta i hur saker och ting kan verka och bara fråga. Man måste ju lida lite för sin konst helt enkelt :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails