23.5.07

Save the drama for your mama

Här om dagen kom ytterligare ett bevis på att det finns vissa diskrepanser mellan humorn hos en gymnasieelev och mellan en 26-åring. Jag skulle visa lite olika t-shirts som inspiration till en uppgift och den ovan tyckte jag och min handledare var rolig. Lite ghetto-rapp-i-käften liksom. Dessutom passar den ju bra på en skola som har estetiska och kreativa program eftersom folk då i allmänhet är lite mer dramatiskt lagda än på, säg ett naturvetenskapligt gymnasium.

Hur som helst så visade jag denna tröja för dem och sa att jag och min handledare tyckte den var rolig. Total tystnad följde. Min handledare sa någon kommentar om den, varpå tystnaden fortsatte. Jag sa leende att vi som är över 25 tycker den är rolig i alla fall, sen gick jag vidare med genomgången. Det är lite kul ändå att upptäcka hur stor skillnad det är i vilken humor man uppskattar. Dessutom tycker jag det är hemskt kul att inse att jag nu verkligen håller på att bli en sån där person som yngre kan tycka är lätt pinsam för att jag liksom inte bryr mig om att jag drar töntiga (i alla fall enligt dem) skämt. Det är härligt att bli vuxen och få självdistans.

Bild från Delia's

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails