4.5.07

När nyanserna inte går fram

Idag när jag hade Grafisk kommunikation med eleverna inträffade en ganska lustig episod. Eleverna designar cd-omslag och medan jag stod och diskuterade med en elev sa hon något som jag instämde fullständigt i och för att uttrycka det svarade jag "amen, sister friend". Det är ett sånt där uttryck som jag brukar slänga mig med och som jag tror är en mix av något jag hört i en film och något jag bara kommit på.

Grejen var i alla fall att den hippa, men unga tjejen inte alls fattade vad jag menade och nyanserna av ironisk överdrivenhet i tal och gester går ju aldrig att förklara. För att inte genera henne sa jag att jag bara försökte vara lite låtsat ungdomlig. Min handledare däremot höll på att skratta ihjäl sig åt hela situationen, speciellt åt min inadekvata förklaring. Ibland är det oceaner mellan 18 och 26 helt enkelt.

3 kommentarer:

sofia sa...

Hahahahahaha!!! "Tant Moa"

Moa sa...

Ja, ja vet! Det här var liksom spiken i kistan för mitt ungdomliga jag :)

Anonym sa...

nice.. :) är ju värsta bra uttrycket ju!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails