15.5.07

Konsten att välja mellan rosa lack

På vägen hem från skolan idag var jag tvungen att stanna till lite på stan. Jag var sugen på att prova smink och inne på H&M fick jag mitt lustmäte stillat genom att testa fem olika rosa och vinröda nagellack. Jag litar inte alls på färgkartan som hänger bredvid sminket utan föredrar att smygmåla lite innan jag bestämmer mig, fast nu står jag då inför dilemmat det det var tre färger som var väldigt snygga. En del av det dilemmat ligger också i skimmer vs oskimmer, här har jag lätt att fastna i glitterfällan. Den här gången tror jag dock att det får bli ett oglittrande lack i en färg som bäst kan beskrivas som hallonsorbet med inslag av cerise och som representeras av fjärilen näst längst till höger i mitt fjärilscollage.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails