8.5.07

Det här med vindsvåningar


När jag säger att jag bor i en vindsvåning så tror jag många får en inre vision som överensstämmer med den övre bilden. Rymd, takbjälkar och rader av fönster som släpper in tillräckligt med ljus för att vilken målare som helst ska bli lyrisk. Nu stämmer dessa attribut inte så väl överens med sanningen, istället ser mitt lilla bo ut som på den undre bilden. Eller, nej, inte egentligen eftersom den bilden är två år gammal (från när jag och Malin klämde ihop oss i ettan) och all inredning är annorlunda, men bara för att visa själva planlösningen. Nu är det inte så att jag är missnöjd, tvärtom så är jag väldigt förtjust i min lilla överbelamrade och färgglada vindsvåning, men någon grafisk söderromantik huserar den inte.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails