6.5.07

Sko-ögat är tydligen genetiskt

Istället för att surfa mig fram bland illustratörers och grafiska formgivares portfolios för att söka inspiration till en genomgång ägnar jag mig för en stund åt att hitta lämpliga vita skor till Malins bröllop. Det kan ju vara lite trixigt det där med att matcha de vita tonerna till klänningen som inte är kritvit. Hur som helst hittade jag detta ljuvliga citat på Eccos hemsida:

"De flesta kvinnor letar instinktivt efter en nätt och läcker modell när de väljer vårskor." Jag fascineras mest av ordet "instinktivt", som att en skarp blick för de rätta skorna är nedlagd i vår DNA tillsammans med instinkten att plocka bär och vårda barn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha..bara inte i mitt då.. :)

Moa sa...

Du letar ju instinktivt efter en sportig och bekväm modell :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails