2.5.07

Pappersglädje

Idag blev det två rundor på stan, en på lunchen och en efter skolan. Jag hade ju min deklarationsproblematik, men det var som tur var inga problem med att fixa ett certifikat. Bankkillen var dessutom väldigt snäll och hjälpsam och visade hur jag skulle installera både certifikatet och ordna med Bank-ID.

Efter skolan greps jag av en sån oemotståndlig lust att gå till Åkerbloms bokhandel. Jag är ju en stor sucker för pappersvaror och ville hitta något fint papper att skriva brev på, samt någon trevlig penna. Jag hade till och med en vag dröm om att den perfekta kalligrafipennan (som ett biträde förra veckan sa att de haft på rea men som var slut) helt plötsligt skulle dyka upp. Efter att ha tittat runt lite och blivit hjälpt av en något sträv expedit hittade jag ett skissblock som var perfekt för mina ändamål och - what ho - precis den penna jag hörde talas om förra veckan! I en rörig reakorg hittade jag min kalligrafipenna med 1,5 mm bred spets och äkta bläck på insidan, så nu har jag precis påbörjat ett brev med en mycket Austen-esk känsla.

2 kommentarer:

Nea sa...

Tänk att jag när jag läste detta inlägg hoppades att brevet skrevs till lilla mig - och till min lycka gjordet det också det! Nog har man blivit bra nyfiken på att se resultatet av den beryktade Jane Austen-pennan, och jag måste säga att resultatet blev som förväntat - snirkligt och vackert. Tack för uppiggningen mitt i uppsatshetsen, det behövs lite brev och lite härliga blomfoton för att få till lite energi. Nu ska jag återgå till skrivandet ...många kramar!

Moa sa...

Så bra att du tyckte om det :)

Jag älskar resultatet, men jag måste säga att den inte är idealisk att skriva brev med eftersom man ofta får dra flera gånger för att det ska komma någon färg. Den är nog mer idealisk när det gäller kort och sånt, men kul att lyxa till det med ett tålmodigt hopknåpat brev.

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails