31.5.07

Harry Potters värld

Åh, jag läste precis att de håller på att bygga en Harry Potter-nöjespark i Florida. Det kommer att vara som i filmerna och man kan gå omkring i Hogsmeade och de andra speciella ställen som man bara kommer in i om man tillhör den magiska världen. Och vem skulle inte vilja göra det?

Diagon Alley, där man kan göra alla sina magiska ärenden.

Gringotts bank som sköts av små elaka troll, där man kan förvara sina galleons, sickles och knuts.

Ollivanders affär som säljer trollspön, jag älskar svängda, engelska butiksfasader.

En överblick över skolan Hogwarts som ligger vid en skotsk sjö och till vänster syns the quidditch field där de spelar sin speciella sport.

Familjen Weasleys magiska tält som från utsidan ser ut som ett litet, skabbigt tält men som på insidan mer efterliknar en bohemisk shejks ökentält.

Honeydukes godisaffär i den helt och hållet magiska byn Hogsmeade, en dröm för vilken sockerberoende som helst.


Mer av Hogsmeade.

En interiör från familjen Weasleys mysiga och aningen nedgångna hem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Aww! Läste det med idag! :D
förresten varifrån ahr du fått alla dessa bilder? haha kanske inte så svårt att hitta men är lat xD

Moa sa...

Synd bara att man inte direkt har vägarna förbi Florida så ofta :)

Bildgoogling är lösningen på de flesta av livets problem :)

e sa...

Jag kommer definitivt åka dit. Och till dess kan man ju alltid besöka inspelningsplatserna i England.

Har nyligen hittat din blogg och jag känner att jag måste fortsätta läsa eftersom du bla skriver om Harry Potter och Gilmore Girls :)

Moa sa...

Haha, ja, Gilmore Girls är mitt bästa ämne och Harry Potter kommer inte långt efter :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails