30.5.07

Hälsningar M.

DN:s etikettsgudinna svarade på en fråga huruvida det är slarvigt eller trevligt intimt att avsluta brev och mail med första bokstaven i sitt namn och sa att det var ok så länge det framgick tydligt vem som är avsändare. Hon tillade att kung Gustav III alltid avslutade sina brev "G." och detta är precis så som jag tänker mig den typen av brevavslut - författat med gammaldags bläckpenna på ett lyxigt tjockt papper av en person som i förbifarten krafsar ner några rader till en vän. Väldigt 1700-talsglamouröst. Det känns som att riktiga bläckpennor helt klart är den nya favoriten, sen jag köpte min kalligrafibläckpenna vill jag använda den till precis allt; brev, kort och inköpslistor blir så mycket snyggare när de är skrivna med flytande bläck.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails