9.5.07

Lyxig dag och underbar kultur

Idag har det hittills varit en lyxdag. Min enda grej på skolan var ett lärarlagsmöte där den fikaansvarige hade gjort världens godaste mackor: grovt bröd med brieost, avocado, thaibasilika, kvisttomater (rödlök och oliver som jag donerade till min handledare) samt citronolivolja - helt makalöst var det! Efter mötet gick jag förbi på skolbiblioteket och lånade några filmer samt ett gäng cd-böcker.

Det slog mig just att när jag ska låna böcker jag verkligen gillar så är det nästan bara böcker som är mellan 50-250 år gamla, idag blev det Austens Pride & Prejudice och Emma, Brontës Jane Eyre och Christies 4.50 from Paddington. Just nu håller jag på ladda över Emma till iTunes och intressant nog har cd-skivorna inte en enda fläck på sig medan en av filmerna var helt repig. Det är ju förstås bra att cd-skivorna inte blivit slitna, fast det vore ju bättre om eleverna fick sig lite klassiker till livs - men de kanske läser dem om man har tur.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails