14.5.07

Mer av havet

Här är några till bilder från utflykten till havet under valborgshelgen. Vi var ute på en pytteliten ö i skärgården utanför Holmsund och det var ju som sagt hur trevligt som helst. Det jag tyckte var fascinerande var miljön på den lilla ön, den var typiskt karg och full av klippor och stenhällar men uppblandat med de mossklädda hällarna låg röda hus - jag säger hus eftersom de flesta var större än en normalstor sommarstuga. Som synes på översta högra bilden hade de full tillgång till el också och ön var full av bilar. Det blir såna kontraster liksom.

Jag tycker rent generellt det är svårt med balansen mellan orördhet och exploatering i såna fall, för det är såklart vackrast utan en massa elledningar och golfgräsmattor men å andra sidan skulle jag inte vilja bo flera veckor varje sommar i en stuga utan tillgång till el och vatten. Jag är en naturromantiker med vissa bekvämlighetskrav, helt enkelt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra bilder!!

Moa sa...

Tack så mycket!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails