19.5.07

Drömhem

I Umeå spöregnar det idag och jag har tillbringat förmiddagen med att lyssna på musik från Grey's Anatomy och att drömma om lyxiga villor och våningar. Jag insåg när mitt hjärta fylldes av trånad över en naturskön herrgård att jag borde ha blivit född som friherrinna eller något. Suck. Nåväl, här kommer åtminstone en sammanfattning över de helt fantastiska hus jag hittade.

Villa i Saltsjöbaden, huset är väldigt vackert från utsidan och se bara på de ljuvliga fönstren!

Franska villan i Saltsjöbaden, helt klart ett drömhem av rang. Jag älskar det målade golvet i hallen, så snart jag får ett hus ska jag göra samma sak!

Här har vi en äkta herrgård: Skrefsta gård utanför Stockholm. Framsidans vackerhet överträffas endast av baksidans, se på den fantastiska altanen för att då inte tala om utsikten ner mot vattnet. I'm in love!

Ett något mer blygsamt men ack så åtråvärt alternativ, ett Per-Albin-radhus i Bromma i snygg funkisstil.

Bilderna i collagen från Skeppsholmen

3 kommentarer:

sofia sa...

Ååh! Majestätiskagrindar, stora ljusa fönster och trätrapport... snyft!

Anonym sa...

Skrefsta är jättevackert, men de nya ägarna vill bygga ett tivoli runt det, så det du kallar "vackerhet" blir inte långvarigt.. Gick för 15 miljoner... kolla mer om anti-tivoli verksamheten på http://www.brs.nu

Moa sa...

Ett tivoli?! Det låter ju inte riktigt klokt faktiskt... Det borde verkligen finnas strängare regler kring vad man får göra med gamla, vackra hus...

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails