1.5.07

Stamkundsmänniskor och andra

Fredrik Lindström sa i en intervju följande sak: "Jag påverkas mycket av min närmiljö. Jag har mycket av potentiella stamkundsdrag i mig" och jag är böjd att fullständigt hålla med. Med åren har jag insett att tvärt emot det rådande idealet att vara öppen för alla typer av förändringar och att ständigt söka efter det nya så är jag en person som gillar det bekanta. Jag tycker om att promenera samma runda, att läsa samma böcker och att se samma filmer om och om igen. När jag bodde i Södertälje handlade jag alltid mitt godis på samma lilla kiosk och det slutade med att ägarna köpte in en godissort speciellt för mig.

Kanske är det dessa egenskaper som gör att jag alltid trivs så bra när jag läser reportage om små kvartersbutiker på 1950-talet eller ser filmer som utspelar sig i småstäder där alla hälsar på samma människor om och om igen. Det är tryggt och bekant även om jag inte skulle gå så långt som till att faktiskt vilja bo i en småstad, det räcker att ha ett litet område i stan som är mitt.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails