23.12.07

Julgranen i all sin prakt

Julprydnadernas crème de la crème är förstås granen och alla dess dekorationselement. Vi har den stora turen att ha fått en rad gamla julprydnader från farmor och farfar och jag tycker de är helt underbara. Jag har tidigare försökt fota dem men det går inte att jämföra en darrig bild från en kompaktkamera med en som är tagen med en systemkamera på stativ, äntligen går det att få precis den effekt jag vill. Det är som en dröm att trycka på avtryckaren och se att bilden blir som den är i mitt huvud - eller till och bättre än jag kunnat drömma om...

Numero uno: en ursnygg, räfflad julpumla.

Här har vi en otippad vän bland pumlorna, en julsvan med hur mycket vintage-känsla som helst. Och ja, den har lite blå fjädrar nere på ryggen.

En glamourös julstjärna!

Här gjorde jag ett lite spexigt foto av en kitschig minigran på tv:n i förgrunden och den riktiga granen i bakgrunden.

Julgranen i oskärpa. Det är detta som kallas bokeh, en japansk term för det härligt blurriga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

God jul kära vän. Sitter här och beundrar en vacker julaftonsmåne. Njuter även av dina vackra bilder. De andas hemtrevnad. Tror att jag känner igen svanen. Hälsa de övriga i familjen från oss i Umeå.

Julkramar AO

Moa sa...

God jul själv! Det låter som att du har det fint :) Hälsa familjen från mig och pappa!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails