8.12.07

Julstämning och bussiakttagelser

Jag sitter vid datorn och lyssnar på julmusik och försöker motivera mig att skriva lite om intervjumetodik. En kanna te och några pepparkakor kanske skulle göra susen för att blidka min inre lördagsfirare som inte vill göra något annat än att lata sig.

Just ja, jag måste berätta en komisk anekdot från gårdagens bussfärd in till stan. Det var +2C, spöregn och rått, en sån kväll när man mycket hellre vill ligga invirad i en filt i soffan än att stå på en kall och dragig busshållplats. Jag stod och väntade på bussen när en kille i 20-årsåldern som också skulle med bussen först stod och rökte i regnet och sen när han kom in under taket på hållplatsen halade han fram en stor ölburk ur fickan. Den första klunken så ungefär så avslappnad ut som att han suttit och grillat med ett gäng vänner en sommarkväll. Sen såg vi båda att bussen kom i fjärran och han ville uppenbarligen hinna dricka upp allt, så han tippade ölburken upp och ner och slurpade allt han kunde. Det verkade hemskt lustfyllt som ni förstår. Jag hade bara väldigt svårt att förstå hur han tänkte, för även om inte bussen hade kommit så känns det väl ganska tragiskt att stå själv och dricka öl på en busshållplats.

2 kommentarer:

Anonym sa...

:) Har varit med om en liknande situation. Den gången fick ynglingen inte kliva på bussen med ölburk, och det slutade med att killen förklarade för sina polare att han tänkte gå i mörkret till nästa hållplats. Så mycket kan en ölburk vara värd. Vill gärna ses innan jul, så vi kan höras om dag.

AO

Moa sa...

Ja, men visst är det väldigt märkligt!
Åh, vore helt toppen att ses, i veckan är jag lite osäker på hur det ser ut - måndag är upplanerad iaf, men vi får mailas om det!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails