30.12.07

Scarlett O'Hara

Efter att ha känt mig helt utmattad och bara allmänt less i några dagar så hade jag en härlig gårdagskväll. Jag var hemma själv och med lite godis som sällskap såg jag en av mina julklappsfilmer, nämligen Borta med vinden-uppföljaren Scarlett. Det är en miniserie baserad på en bok vid samma namn och som tar vid där Borta med vinden slutar. Jag har både läst boken och sett serien, men det är så länge sen att jag inte minns nästan något. Det var i alla fall perfekt underhållning en slapp lördagskväll, mycket dramatik och romantik - precis som sig bör. Vad jag inte mindes var hur lång den var, jag började titta vid 19-tiden och klockan var 1.30 innan jag var färdig.

Även om jag måste erkänna att jag snabbspolade lite medan hon satt i fängelse, felaktigt anklagad för mord, så var det helt klart värt det. Poängen med den här uppföljaren är ju att den slutar lyckligt där originalet inte gör det. Alla som har sett första filmen eller läst boken vet ju att Scarlett och Rhett är perfekta för varandra och här får de äntligen varandra, efter många om och men. När man suttit och bitit naglarna i 7 timmar är det härligt när Rhett sveper upp Scarlett i sin famn och de äntligen kysser varandra. Den romantiska scenen avslutas med att Scarlett säger: "You once said ' heaven help the man who really loves me'" och Rhett med eftertryck svarar: "Then heaven help me". Bättre än så blir det inte.

Bild från Amazon

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails