11.12.07

Vetenskapliga intervjuer - check!

Idag har jag äntligen haft de två sista intervjuerna till min uppsats. Det känns helt ofantligt bra och jag är så nöjd att jag lyckades få ihop så många lärare som jag behövde. Jag kan ju säga som så att jag aldrig trodde att det skulle vara komplicerat att ragga rätt på sex lärare som kunde ställa upp på en intervju, men det har verkligen tagit enormt mycket energi, tid, tålamod och framför allt telefonsamtal. Till alla uppsatsskrivare out there säger jag bara så här: börja snarast med att söka folk. Så snart man bara har en vag uppfattning om vad man ska skriva om. På så sätt kan man haffa lärarna innan de är alldeles för upptagna med betygssättning, projektavslutningar och dylikt. Och före 35 andra studenter har sökt dem av samma orsak.

När man väl har bokat in datum kan man i lugn och ro ägna sig åt att fila på syfte med uppsatsen, frågeställningar och intervjufrågor. Tyvärr är det ju inte som att merparten av arbetet är klart nu, utan snarare är det så att det mastiga arbetet med att lyssna, transkribera och analysera börjar nu. Men det är ju ändå en förutsättning för det senare att ha gjort det första så jag känner mig trots allt mycket nöjd. Nu kan jag ägna julen åt att lyssna på lärarnas ljuva stämmor.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails