18.12.07

Uppsatsens framfart över snåriga vägar

Det rullar så smått framåt med uppsatsen. Just nu har jag mest fokus på transkriberingen, men det händer lite i själva uppsatsen också. Fast det är ett ganska organiskt arbete på något sätt, det går aldrig att bara skriva en del från början till slut för att allt bygger på något annat. Först skrev jag en inledning plus ett syfte, men sen efter mina intervjuer insåg jag att det var förskräckligt svartvitt och bara allmänt förfärligt så jag skrev om det så att det bättre passade det jag faktiskt höll på med.

Nu när jag lyssnat igenom intervjuerna och transkriberat fyra av sex (yes!!) så förstår jag mer och mer hur resterande del av uppsatsen kommer att se ut. Jag kan liksom börja se de här olika tendenserna som jag kan presentera i resultatdelen och diskutera i analysdelen. Och när jag nu ser det kan jag också se vilken teori jag kan tänkas behöva för att stödja mig på. Den här processen är slingrig snarare än en rak sträcka från A till B och det är ofta på de mest oväntade ställen man hittar bra saker. Lite som livet alltså.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails