15.12.07

Transkribering 1 avklarad!

Idag har jag varit så duktig att jag knappt kan tro det. Förutom att läsa klart en bok har jag satt igång med transkriberingsabetet. Och vilken mardröm det är. Efter att ha funderat länge på vad som behöver transkriberas har jag skrivit ner ganska mycket, det går liksom inte att dela upp det på något bra sätt. Man tänker inte att det ska ta så mycket tid, men nästan fyra timmar har jag lagt på att få någon ordning på 30 minuter inspelat material.

Det är ett väldigt tröstlöst arbete, men nu har jag åtminstone blivit nästan helt klar med den första och har därmed bara (!) fem kvar att göra. Det känns som ett mastodontprojekt att transkribera alla intervjuer, men samtidigt är det ju något som för min uppsats framåt. På något lustigt sätt känner jag mig stressad för att jag borde fokusera på uppsatsen, men det här är ju liksom uppsatsen så det är bara att bita ihop. Typiskt nog känner jag mig fullkomligt utmattad och skulle lätt kunna gå och sova, fast jag ska belöna mig med att se What not to wear på BBC Prime innan jag går och lägger mig.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails