16.12.07

Mysig morgon

Imorse hade jag slut bröd, men vad gör det när man kan äta lussekatter till frukost? Ihopkurad i soffan drack jag kaffe och såg julkalendern (med hjälp av en praktisk sladd mellan datorn och tv:n kan man ha morgonmagi när man vill). Efter julkalendern fastnade jag på fyrans nyhetsmorgon där jag blev otroligt charmerad av en dam på åttionågonting som vunnit en poetry slam-tävling. Hon berättade om vad som inspirerade henne och läste upp sin underhållande dikt om gym (ja, det låter galet men den var bra).

När Tilde de Paula skulle gå över för att prata med nästa gäst hade de fortfarande på mikrofonen på den gamla damen som då sa att de hade väldigt obekväma stolar. Inte konstigt kanske eftersom hon skulle åla sig ur barstolar, vilket inte kan vara så lätt vid en sån ålder. Som om inte det var nog råkade den gamla damen känna nästa gäst så det blev lite kaotiskt när dessa två skulle krama om varandra och småprata lite. Fast jag tror inte att någon tyckte det gjorde något, när man är drygt 80 år och charmerande kan man nog komma undan med vad som helst.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails