19.12.07

Två gamla favoriter

Det här är två av mina absoluta favoritfoton. Båda är tagna för drygt 7 år sen när jag var på Cypern med några kompisar och hälsade på Johanna som var au pair där.

Vi tog en bussresa till ett kloster uppe i bergen och där såg jag den här underbara munken (eller är det kanske en präst) som åt glass. Han var så bedårande att jag frågade om jag fick fota honom och efter lite snäll övertalning fick jag det. Notera att han har en mobiltelefon (och en kam) i fickan, jag tyckte att det var en så rolig kontrast mot klosterlivet i bergen.

På vägen hem stannade bussen i någon liten by så att vi skulle kunna äta. Under en promenad genom byn såg jag den där underbara portalen och förevigade den. Tänk om dessa två bilder hade blivit suddiga eller felexponerade eller något, det var ju på de analoga kamerornas tid det här.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails