3.12.07

Uppsatsfrenesin har landat

Måndag morgon och jag är i full gång med uppsatsfixandet. Den här veckan kommer förmodligen bli den mest intensiva eftersom jag bokat in intervjuer med två lärare på torsdag och fredag och måste göra tusen saker innan dess. Jag kände att det enda sättet att få mig själv att komma igång var att sätta mig i en sits där det blir rejält med press. Och då menar jag rejält. Innan dess måste jag skriva ihop syfte och frågeställningar, gärna försöka få en överblick över teorin (som jag hittills bara börjat nosa i ena fotbollsplanshörnet av), läsa någon bok om intervjumetodik, skriva något om det, samt skriva ner frågor att ställa till lärarna.

Sen är det det här rent praktiska som att få tag i någon typ av inspelningsmanick och koordinera övriga intervjuer (varav åtminstone en kommer att vara i Vännäs som ligger drygt 3 mil bort). Så måste jag få klartecken från min handledare på onsdag eftermiddag också. På grund av allt detta var jag tvungen att tacka nej till att jobba på "mitt" dagis idag, vilket kändes trist men det fanns ingen möjlighet att hinna med det. Jag hoppas att vetskapen om att det här är viktigare än att tjäna en femhundring kan få mig att jobba exemplariskt idag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Moa, snart klar nu!!!!! / Kram Ma & Manne

Moa sa...

Ja, jag får tänka så... Tack för peppen! Och pussa Manne från mig :)

Anonym sa...

Bra att du är i pluggtagen! Jag försöker också plugga mycket flitigt i dag med den där analysen/reflektionen som ska in snart. Är så less på att försöka uttrycka mig korrekt, vill bara bli klar. Har varit ute på min dagliga promenad i något som skulle vara dagsljus, men som inte var något annat än dagsmörker. Ska sedan packa alla Traderagrejer så att det blir gjort. Tack återigen för en mysig helg! Vi hörs! Nea

Moa sa...

Ja, det har gått riktigt bra idag faktiskt - jag har mycket kvar förstås men det är en start åtminstone. Skönt att du kommit igång med ditt, förstår dock precis känslan av djupt oengagemang :) Åh, jag vet, jag gick också ut idag i slasket och dagsmörkret... solen låg nog bakom ett tjog molnslöjor tror jag. Nåväl, det var ju lite frisk luft i alla fall. Tack själv för den underbara helgen, väldigt nödvändigt med lite kul avbrott!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails