21.12.07

Uppdrag packning!

Just nu pågår ett frenetiskt packningsarbete så att jag ska hinna med 14-bussen. Eftersom jag inte direkt har någon mat hemma förutom lite yoghurt verkar det smart att äta en lätt lunch och sen bege sig hem i tid för middagen. Det är mycket att packa, fast den här gången ska jag balansera allt på cykeln så det gäller att inte bli för ivrig. Eftersom jag mest tänker såsa runt i mjukbyxor hemma är det ju onödigt att ta med sig allt för mycket. Dessutom har jag en hel del skolböcker att bära på också. Så snart kan jag likt skalden Esaias Tegnér utropa "mot norden, mot norden!"

PS. Jag kan också stolt meddela att jag nu transkriberat alla mina intervjuer. Det har varit en stor pärs, men samtidigt oerhört bra för uppsatsarbetet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen.

-- Pa

Moa sa...

Tack :)

Anonym sa...

Du har verkligen varit duktig som hunnit med transkriberingen. Hoppas det blir en avslappnad kväll.

AO

Moa sa...

Åh, tack vännen! Hoppas det gick bra med din hemtenta :) Vi hörs!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails