5.4.07

Beredskapsstämning


Det känns som att det har varit lite sådär märklig, nästan beredskapsstämning idag. Först vädret som är så galet, det går knappt att röra sig utomhus för den hårda blåsten. När jag sen cyklade från praktiken hem till Sofia i eftermiddags så stötte jag på en massa poliser som höll på att plocka bort en avspärrning utanför sjukhuset. Det kändes väldigt mystiskt, men jag kunde ju inte direkt fråga vad som var på gång.

För att ytterligare öka på min snart-är-det-krig-känsla är det både någon slags militärförläggning precis bredvid skolan, plus en polisskola åt andra hållet. Det kryllar med andra ord av militär- och blåklädda personer och de har ganska ofta skjutövningar så att det smäller lite ohemtrevligt i bakgrunden. Slutligen tittade jag igår på gamla affischer på KB:s hemsida och många av dem handlade om beredskapstider och hur svensken borde uppföra sig. Nu när jag kom in i beredskapsstämningen blev jag sugen på att se en gammal beredskapsfilm jag har som heter Landstormens lilla argbigga. Lite svartvit glamour piggar ju ändå alltid upp stämningen, oavsett om det är krigstider eller inte.

Bilder från KB

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails