2.4.07

Fynd i parti och minut

Efter en sväng förbi min nya praktikskola passade jag på att gå lite på stan. Det var en dag som gick i fyndshoppingens tecken, inte alltid rea men ändock väldigt billigt.

Bonus 1: På min favvoaffär Sandbergs pappershandel hittade jag kort med motiv från Angie Lewin, som jag bloggade om för några veckor. Det grönrosa ovan var ett av mina favoritmotiv och jag planerar att fixa en fin ram till det.

Bonus 2: En annan av mina favoritillustratörer är Hanna Werning och på en annan inredningsaffär hittade jag ett kort med hennes motiv på. Passar bra att hänga tillsammans med Angie Lewin-trycket.

Bonus 3: Jag köpte 75 cm grönt vaxduksimpregnerat tyg som jag ska sy ett symaskinsöverdrag av. Endast 75 kr och det kommer att bli tyg över också.

Bonus 4: På Gallerix sålde de planscher för 10 kr styck, oavsett tidigare pris. Jag köpte en Marilyn Monroe, en James Dean, tre vintage reklamposters och två andra. Allt till ett pris av 70 kr!

Bonus 5: På Ålidhems-Ica fick jag köpa The Wedding planner för 10 kr. Det var en sån där tunn utgåva som följer med kvällstidningarna, men den aktuella tidningen var slut så jag fick köpa bara bilagan. Inte världens bästa film, men ändå lite avslappnad underhållning.

Extrabonus: När jag var på Ica stötte jag på två gamla elever från en praktik innan jul. Jag mötte dem var för sig och båda hälsade på mig, vilket jag tyckte var en bonus det med (jag tänkte mig annars att högstadieelever kan vara lite för coola för sånt).

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails