25.4.07

Tips till alla barnaföderskor

I fredags fick min charmerande klasskompis Eva en liten son och efter att ha fått ett SMS om det hela skrev jag tillbaka och frågade hur det var och gratulerade henne. Detta är kvinnan som för någon månad sen (i ett hormonrus) shoppade lyxsmink som hon skulle använda efter förlossningen för att vara en riktigt glamourös mamma. Jag frågade om sminket hade fungerat bra och fick till svar att det fungerade så bra att hon blev ivägsläppt bara sex timmar efter förlossningen istället för att få stanna någon dag. Idag sprang jag på henne och lilla familjen på Åhléns och hon såg oförskämt fräsch ut för att ha fött barn för bara fem dagar sen, så jag antar att glamoursminket faktiskt hade en uppiggande effekt. Det är ett bra knep att komma ihåg inför framtiden.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails