21.4.07

Eftertankes-shopping

När vi var inne på Åhléns provsatt vi några trädgårdsstolar som stod uppställda bredvid ett bord med diverse trädgårdspynt. Jag och Sofia kom fram till att det här med eftertankes-shopping vore något. Dels vore det väldigt skönt att när helst man vill kunna slå sig ner i en strategiskt utplacerad stol, det skulle göra mycket för trötta fötter och gnälliga humör.

Den andra stora vinsten är att man skulle handla mer smart då. Vissa saker impulshandlar man ju eftersom de ser så söta ut, men egentligen hade det kanske räckt lika bra att bara se på dem ett tag i affären. För mig gäller detta exempelvis pappersvaror av de flesta slag, jag kan dra hem hur många skrivblock och pappersmappar som helst utan att ha någon som helst användning för dem. Då är det bättre att bara gå/sitta och njuta ett tag av de tyginbundna skrivböckerna och sen känns sig nöjd. Andra saker kanske man behöver ha framför sig en stund för att man ska förstå storheten i dem. Då är det ju helt perfekt att sitta och prata med en vän medan man liksom vänjer tanken vid att det till synes oansenliga man ser på bordet framför sig är precis det som skulle binda samman hela ens inredning. Tanken är svindlande.

2 kommentarer:

Nea sa...

Låter som en mycket bra idé som jag verkligen borde börja med. Nog för att jag har blivit lite mer velig inför mina inköp, men att sätta sig ned och reflektera över dem har jag ännu inte testat på. Borde införas! Tänk så mycket man egentligen inte behöver, men ändå inte kan låta bli att köpa...

Moa sa...

Ja, man shoppar sannerligen alldeles för mycket. Bara för att jag tycker att detta vore en bra idé så kan jag inte påstå att jag själv behärskar tekniken :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails