15.4.07

Krokus + vårglädje

Jag tog en liten promenad med min kamera nyss och vad hittade jag om inte en massa trevliga vårtecken! Efter att först ha smygfotat tre taniga, meterspridda vårlökaröver ett staket (får man egentligen fota saker som är på andras tomter?) så hittade jag denna underbara lilla dunge med krokus precis bredvid trottoaren. Det här med vårglädje är ju nämligen inget som kan ske kollektivt över hela landet, det måste helt enkelt regionsanpassas. Nu har den i alla fall slutligen kommit till Umeå och det känns ju alldeles utmärkt.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Jodå, man får fotografera vad man vill! Rent lagligt får till och med fotografera in genom fönstret hos folk och ta kort på vad de har för sig i sina hem, men det är kanske inte att rekommendera om man vill bli populär... *s*

Moa sa...

Skönt att veta att man är laglig :) Fast jag tycker ändå det är pinsamt att fota mot hus om någon är ute eller står i fönstret så det brukar jag undvika :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails