3.4.07

Ett grafiskt paradis

Första dagen på en ny praktikplats är alltid otroligt utmattande, jag går oftast runt som i en dimma och försöker mest koncentrera mig på att orientera mig så pass att jag hittar mellan personalrummet och arbetsrummet. Min handledare är en cool cat med svart hår och svarta glasögon som förutom att vara utomordentligt trevlig också verkar vara ytterst kompetent. Det som är lite skrämmande är att hon mest har praktiska kurser i grafisk design och multimedia medan jag är mer teoretiskt utbildad.

Samtidigt så är jag ju väldigt intresserad av det här med grafisk design och att tillbringa dagarna med att lära sig Illustrator, Flash, InDesign, samt att få en mer fördjupat kunskap i Photoshop är ju helt drömlikt. Det är så otroligt inspirerande också att vara runt folk som kan så mycket, jag har fått massor av tips och idéer. Idag var det en elev som hade som projekt att göra en pysselbok och det var bland det snyggaste jag har sett, man blir helt mållös över hur duktiga de är. Något annat som känns skönt är att det inte kommer att bli fullt så långa dagar som på min förra praktik, som det ser ut nu kommer jag nog att börja kring 10 och sluta vid 15-16. Mitt intryck så här långt är alltså att jag fick en toppenplats och det känns ju underbart med tanke på att jag kommer vara där i åtta veckor.

4 kommentarer:

sofia sa...

Åh så roligt, härligt med en bra praktikplats!! Och att du helt klart kommer lära dig en massa, både det ena och det andra.

Moa sa...

Ja, jag vet! Det känns som att jag var värd det efter allt praktikstrul :)

Anita sa...

Men söta Moa, vilket fint inlägg, jag blir alldeles rörd! Och vill gärna vara en sån där cool cat :)
Vi pratade ju om det att du kom från teoretisk bakgrund och inte hade mina ämnen. Men jag minns att du hade en naturlig förmåga att ta in ny kunskap och leverera det på ett väldigt pedagogiskt och tydligt sätt. Du är väl helt enkelt en sån som har väldigt lätt att lära dig typ allt, otäcka människa ;)
Kram

Moa sa...

Anita, du ÄR verkligen en cool cat med dina (då iaf) svarta glasögon och kreativa utstrålning! :)

Tack för berömmet, det värmer sannerligen! :) Kram

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails