24.4.07

Sol, kaffe och romantik

De tre senaste timmarna har jag spenderat på ett alldeles underbart sätt. Jag har suttit i linne ute på mitt tak med en liten picknick bestående av kaffe och en bit kladdkaka jag hade i kylen. Alldeles magnifikt trevligt faktiskt.

Förutom kaffet hade jag en bok som sällskap, de senaste dagarna har jag plöjt romantikböcker så att det står härliga till. Den jag nu strax läst ut är en del i en serie som jag verkligen kan rekommendera. Det är författaren Nora Roberts som har skrivit böckerna och jag måste säga att hon är alldeles utmärkt duktig på att skapa karaktärer som man tycker om. Den här serien, The Calhoun Women, handlar om en familj som bor i ett kråkslott på en ö utanför Maines kust. Varje syster har sin egen bok och för varje sida jag läser vill jag mer och mer flytta dit. Jag skulle säga att det är lite som Rosamunde Pilcher fast mer romantiskt, och det kan ju knappast bli fel.

Bilder från Amazon

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails