5.4.07

Söt som godis

Igår råkade jag inhandla denna söta skjorta/blus på vägen hem från praktiken. Jag älskar att det är så klara färger, och samtidigt upplever jag den inte som skrikig eftersom bakgrunden är vit. När jag har den på mig känns det som att sommaren är nära och det är ju precis perfekt.

Jag har förresten funderat på hur man ska definiera det där med skjorta respektive blus. Har män skjortor och kvinnor blusar, eller har det mer med stilen att göra? Jag brukar nog generellt tänka att skjortor är mer stilrena och blusar mer söta, men ärligt talat vet jag faktiskt inte. Allt som har puffärm borde kanske i och för sig klassificeras som blus, vilket innebär att det är blusar jag äger och inte skjortor. Det här måste jag utreda lite mer, känner jag.

2 kommentarer:

sofia sa...

Oooh så shoppingsugen jag blir!! Jag har varit sugen på nåt vårigt och luftigt-färglatt-fräscht att ha på mig.

Moa sa...

Ja! Luftigt våriga plagg kan man ju aldrig få för många av i dessa tider...

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails