21.4.07

Äntligen en hallampa!

Min hallbelysning har länge varit ett problem, eftersom toadörren ofelbart kommer att stöta i vilken lampa jag än sätter upp där. I två års tid har det alltså bara hängt en glödlampa i en sladd där, vilket förstås varit oerhört fult. Den senaste tiden har jag dock börjat tänka om kring min lampsituation och insett att man väl helt enkelt får se till att öppna toadörren lite försiktigt och att det då går alldeles utmärkt att ha en lampskärm där. Min första tanke var att köpa en bred men låg skärm på en second hand-affär och klä om den i samma tyg som är på min skärmvägg men idag hittade jag en annan lösning.

Det var på kyrkans second hand-affär som jag gjorde detta fynd, en skärm för 25 kronor. Det roliga är att den egentligen ska sitta fast på en bordslampa, men jag valde att klämma fast den på glödlampan underifrån istället och voila! En söt, hallonrosa hallampa är född.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin, finare, finast! Fiffig lösning också..

Moa sa...

Åh, tack så mycket :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails