3.9.07

Drama i tre akter

Det blev en dramatisk dag det här, det hände två lyckosamma saker och en dålig. Efter lektionen beslutade vi oss för att kopiera en av böckerna som ska vara läst till på fredag och som verkade mest komplicerad. Den var dyr samtidigt som det inte var så många sidor så vi lånade ett bokat exemplar och snabbkopierade och fick alltsammans för en sjättedel av priset. Mycket bra för mig som lever väldigt knapert nu då jag inte har några CSN-pengar kvar.

Den dåliga saken var att jag började störtblöda näsblod när jag kom fram till Ålidhems centrum. Jag hade känt att jag helt plötsligt kände mig väldigt snuvig på vägen dit, men det var först när jag kom fram som jag upptäckte att det forsade blod. Som tur var stod jag precis bredvid pantavdelningen och där hade de en hållare med hushållspapper. Dock kändes det helt idiotiskt att stå där och trycka papper mot näsan, speciellt som det aldrig ville sluta blöda. Till sist proppade jag näsan full av papper och gjorde en snabbhandling. Jag kände mig väldigt obekväm med en bollformad näsa, men jag orkade ju inte först åka hem och sen åka tillbaka när näsblodet slutat.

Den andra bra saken då: när jag kom hem såg jag att jag fått ett brev med min vanliga dubbel-trisslott från tv-panelen jag är med i. Den här gången var det 10 gånger vinsten och jag skrapade först fram tre stycken 50 kr och sen tre stycken 25 kr, så sammanlagt vann jag 750 kronor vilket inte kändes helt fy skam just nu! På det hela taget var det alltså en bra dag och nu ska jag tillåta mig själv att mysa lite, det är inte bra att rivstarta allt för mycket.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails