13.9.07

Migrän, igen

Efter två dagar när jag försökt ta det lugnt och inte hetsa upp mig över allt jag har att göra så vaknade jag idag med hemsk migrän (måste vara åttonde gången på en månad). Jag har tillbringat hela dagen i soffan med ett täcke uppdraget till hakan eftersom jag dessutom haft lite frossa då och då. Det är svårt att säga vad som är det värsta med migrän - den dunkande och skärande huvudvärken som intensifieras vid minsta rörelse, eller det otäcka illamåendet. Eller kanske den dystra känslan av att man aldrig någonsin kommer att känna sig bra igen.

Eftersom inget brukar bli bättre av att man inte äter så tillbringade jag ungefär en timme på förmiddagen med att peta i mig frukost, om jag äter med småsmåsmå tuggor så går det ganska bra. Naturligtvis har jag inte orkat koncentrera mig på att läsa till seminariet imorgon, för att inte tala om tentan på onsdag, men ja... på något sätt får det gå ändå. Nu tillbaka till soffan igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig, jag lider med dig. Hoppas verkligen att det har gått över tills idag. Det är typiskt, sånt där kommer alltid när man som minst behöver det. Nu skulle du ju verkligen behöva vara pigg för att ta tag i saker och ting.

Men det tar verkligen på krafterna att oroa sig, kroppen säger ifrån...

Moa sa...

Tack vännen! Jag mår faktiskt mycket bättre idag, så jag hoppas att det här är över nu när jag har min mer avslappnade livsfilosofi :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails