3.9.07

Puh, första skoldagen är över

Idag var det första dagen på CK3:an och som vanligt var allt i fullständigt kaos. Jag hade tittat på schemat och antagit att jag skulle höra till gruppen Svenska och samhällsvetenskapliga ämnen eftersom min ämneskombination är svenska och media, men så var naturligtvis inte fallet. Jag och några andra var med på det uppropet men gick sen över till Pedagogikavdelningens upprop, och på de listorna fanns mina klasskompisar med dock inte jag. Nu blev jag registrerad här, men fick senare veta att jag hade blivit uppropad i gruppen som hörde till Matematik- och fysik-institutionen. Mycket förvirrande alltsammans, precis som väntat.

Tanken är väl att det ska vara samma kurs på alla institutioner, men jag tror ändå att det kommer att vara en hel del skillnader och därför känns det bättre att åtminstone hamna lite rätt. Varje storgrupp blev sen indelad i mindre grupper och på eftermiddagen har vi träffat vår grupplärare och fått ytterligare en introduktion till kursen, samt hjälp att uttyda schemat (något som ofta är helt onödigt, men på grund av schemats oläslighet i det här fallet essentiellt). Min grupplärare verkar väldigt gullig och hjälpsam och hon skulle ge oss massor av instuderingsfrågor och poängterade att hon fanns här för att stödja oss med kursen. Dessutom var schemat inte heller så förfärligt som vi trodde på förmiddagen, när alla mikrogruppsindelningar var gjorda och andra gruppers lektioner strukna så såg schemat ut ungefär som vanligt på lärarprogrammet och det känns förstås betryggande och bra. Visserligen har vi en tenta på onsdag om två veckor som verkar vara hyfsat omfattande, men vi har åtminstone en del tid att läsa in oss på det vi behöver så jag känner mig nöjd med dagens bestyr.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails