8.9.07

Fransk bulldog är tydligen min grej

Jag gjorde ett test på Aftonbladet för att se vilken typ av hund som skulle passa mig (om jag någon gång skulle skaffa hund vill säga). Resultatet blev fransk bulldog och beskrivningen av den hundrasen passar roligt nog bitvis ganska väl in på mig själv.

"Den franske doggen är liten, kompakt och kraftfull. Den gillar uppmärksamhet och visar gärna upp vad den kan. En typisk familjehund som gärna går lugna promenader. Varma dagar ska motionen vara sparsam, då vill hunden helst bara ligga i solen en stund. Det är en familjehund och kan roa många för, enligt rasklubbens hemsida, har den ett lustigt sätt att bete sig. Den kallas hundarnas clown, enligt klubben. En smart och lättlärd typ, som kan vara ganska envis."

Bild och citat från Aftonbladet

5 kommentarer:

Anna Riklund sa...

Haha, det är ju såna jag brukar blogga om! Världens finaste, jag ska skaffa mig en sån när jag blir stor. :)

Moa sa...

Ja, den är oerhört söt faktiskt. Det är hemskt kul att både den och jag gillar lugna promenader, och att vi båda gillar att mest slappa på soliga dagar :) Vi får ta gemensamma promenader med våra franska doggar när vi blir stora helt enkelt :)

Anonym sa...

men visst var den såna vår halvkusin hade som fes så vansinnigt?? :)

Moa sa...

Haha, jag har också haft för mig att jag hört något sådant. Fast vem är vår halvkusin egentligen?

Anonym sa...

sara.?

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails