15.9.07

Finbesök och lat lördagskväll

Jag har haft ett dygnslångt besök av Miriam och Kenneth eftersom K läser en distanskurs och skulle ha lektioner i helgen. Jag och Miriam har haft det så himla mysigt medan Kenneth varit på föreläsningar, igår lagade vi lasagne och åt med supergod sallad och i förmiddags såg vi alla fyra delar av Jane Eyre som miniserie (en underbar version!) och drack te. Trevligheterna avslutades med ett delikat besök på den indiska restaurangen Taj Mahal, följt av kaffe på News.

Nu har jag lägenheten för mig själv igen, och hur bra det än är så blir det alltid lite tomt när fina vänner åker igen. Ute regnar det kopiöst och jag sitter och försöker motivera mig själv till att läsa inför onsdagens tenta (jag har ungefär två böcker kvar), men det vill sig liksom bara inte. Jag har lite sån där komma hem från läger-känsla, när man tycker att man förtjänar att bara lata sig (även om jag inte kan påstå att jag gjort något för att förtjäna en lat stund). Kanske att jag snart kan ta mig samman.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails