4.9.07

Praktikfrågan är redan löst

Dagens positiva sak (ja, jag försöker verkligen bli bra på att tänka positivt just nu som ni märker) är att jag just såg på valwebben att jag har hamnat på samma skola och med samma handledare som förra gången. Detta är ju toppen eftersom jag trivdes väldigt bra där, plus att jag får bättre kontinuitet i praktikarbetet och dessutom är platsen i Umeå på bekvämt cykelavstånd. Som en extra bonus fick jag reda på platsen två veckor i förväg, något som inte hänt tidigare - de två senaste gångerna fick jag ju reda på var jag skulle vara först någon dag i förväg.

Det här med att ha samma handledare är bra också eftersom vi inför den här praktiken ska skriva ett VFU-kontrakt, som egentligen är en slags handlingsplan för vilka saker vi vill arbeta med på praktiken, vad vi kan och vad vi behöver bli bättre på. Detta kontrakt ska man diskutera med sin universitetslärare, men också med sin handledare och då känns det förstås praktiskt att hon känner mig och vet vad jag behöver arbeta mer med. Underbart att saker löser sig innan jag ens hunnit börja oroa mig för dem!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tittade på foton....Luleå har nästan 80 000 inv - inte 40 000. Bara så du vet... Hoppas att det går bra på skolan, hoppas att du kan komma hit / Ma

Moa sa...

Var hade jag skrivit något om invånarantal? Det jag menade i så fall var nog att Luleå stad har typ 40-45 000 invånare medan luleå kommun har 70-80 000.

Moa sa...

Jo, skolan går bra, fast det är mycket mer att göra än tidigare... Ska försöka kolla upp hur det ser ut när jag börjar med ex-jobbet. :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails