10.9.07

Vardagshjältar och det fina med att hjälpas åt

Den här vackra blombuketten går till Malin och Daniel som förutom att de underhöll mig med Cluedo också hjälpte till att laga punkteringen på min cykel. Jag kan säga så mycket som att det inte är första gången Malin är involverad i mitt bakdäck och att det är lika uppskattat varje gång.

Det är fint ändå det här med hjälpsamhet. När man nu inte har lyckats pricka in alla livets nödvändigheter i form av egenskaper och ägodelar så kan man bytlåna lite. Jag fick lite cykelreparation idag och nästa vecka eller snart åtminstone så ska jag permanenta Malins hår. Jag kan Photoshop och att fixa och trixa med deras bröllopsbilder, medan jag inte har någon bil för att köpa symaskin med - det har däremot Daniel och nu kan han och Malin komma hit och sy gardiner när de vill. Praktiskt och trevligt och liksom fint.

PS. Vi upptäckte något hemskt kul när vi skulle ta ut slangen ur däcket. Min lilla lagning i våras hade klistrat fast sig på något sätt och sen hade jag väl pumpat mer efter det, vilket hade lett till att slangen låg fullkomligt hoptjorvad på ett ställe, jag har aldrig sett något liknande faktiskt.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails