16.9.07

Tentapluggandet har startat på riktigt nu

Nu tycks jag äntligen ha kommit igång på riktigt med tentapluggandet. Jag har ofta svårt att känna det där riktiga drivet förrän det verkligen börjar dra ihop sig till panikstämning - jag säger inte att det är rätt, men det är så det är. De senaste dagarna har jag egentligen mest känt att jag inte orkade engagera mig eftersom det framstod som en alldeles för enorm uppgift att lära mig allt jag behövde, men min nyblivna svåger delade med sig av sin plugg-strategi och den verkade smart. Enligt honom såg det ut som att många av tentafrågorna skulle kunna besvaras om man bara hade lärt sig lite mer om två författare per bok, eftersom många av de tidigare frågorna gick ut på att redogöra för valfria personer, alternativt jämföra dem. Det känns ju helt klart lättare att lära sig om sex personer än om typ 25, så nu har jag nytt hopp och därigenom lite mer motivation.

Just nu har jag tagit paus från Bakhtins dialogicitet för att ta en välbehövlig långpromenad. Det här med att verkligen sätta sig ner och läsa kurslitteratur gör mig nämligen väldigt sömnig och jag behöver kicka igång systemet igen. Under promenaden ska jag försöka fundera lite på vilka områden jag vill utveckla under den kommande praktiken, för det ska jag nämligen lämna in ett PM om imorgon. Säg, är det inte underbart att vara student...

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails