19.9.07

Sista tentan...

Nu är min sista salstenta (för överskådlig tid åtminstone) äntligen över! Jag satt och skrev frenetiskt mellan 9-13 och fick ihop 14 handskrivna sidor på ett papper med litet radavstånd och om inte det jag presterat idag räcker för ett G så vet jag då verkligen inte vad jag ska göra.

De senaste dagarna har jag ju verkligen känt mig hemskt opeppad på det här och förra veckan var jag inte ens säker på att jag skulle orka ta mig samman för att lägga in den där lilla extra växeln som krävs - men på något sätt gick det. Idag när jag läste tentafrågorna så kändes det som att jag ändå skulle kunna svara på alla, det var som att kunskapen ändå hade fastnat. Som tur var erbjöds man på en fråga en rad begrepp att diskutera och där kunde jag välja de begrepp jag kände mig mest bekant med, på en annan fråga skulle man diskutera de för- och nackdelar som två författare pratade om i sina artiklar - även det något som hade fastnat. Första frågan var på ett sätt den värsta eftersom man där skulle tänka på allt man lärt sig under kursen och diskutera det. Total frihet är ju ibland rätt skrämmande eftersom man inte vet vad de vill höra. Men jag tyckte samtidigt att det var bra eftersom jag då kunde lyfta fram alla saker som jag tyckte var viktiga, oavsett vilket kapitel de kom ifrån och det var tur. Så, sammantaget var det en mycket dränerande upplevelse, men jag tror att jag klarade mig (även om man inte ska vara allt för självsäker förstås). Nu är det bara att förbereda sig för anställningssamtalet jag ska gå på i eftermiddag. Perfekt timing, eller hur?

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails