7.9.07

En dag av akademisk triumf!

Idag har jag varit så duktig när det gäller skolarbetet att jag knappt kan tro det. Vi hade ett seminarium klockan 10-12 men sen satt jag och delar av gruppen kvar till klockan 15 för att arbeta klart med instuderingsfrågorna. Det är helt makalöst duktigt faktiskt. Jag måste säga att gårdagens ångest och känsla av total dumhet blivit betydligt mindre idag. Det är inte klokt så mycket mer man förstår när man sitter i grupp och arbetar med frågorna. Visserligen hade jag inte instuderingsfrågorna igår, men jag hade säkert inte tagit mig an dem själv. Det var skönt också att höra att de andra i gruppen kände precis samma ångst och dumhet som jag själv, det gjorde liksom allt lättare att veta att jag inte var ensam.

Vår gruppträff i sig var som ett dygdemönster när det gäller sociokulturellt lärande. Kunskapen anses finnas mellan människan och världen (typ) och det är genom att samtala och arbeta tillsammans som lärandet sker och det var precis så det fungerade idag. Genom att diskutera och hjälpa varanda att hitta rätt och genom att bygga på varandras resonemang så kunde vi förstå saker som tidigare verkade helt obegripliga. Detta, och det faktumt att jag faktiskt har gjort fem timmars pluggande idag och nu kan känna mig lugn och ledig inför helgen, känns helt otroligt underbart.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails