14.9.07

Mer tvättdramatik

Det här med gemensam tvättstuga kan ju leda till en del irritationsmoment och jobbigheter. Idag till exempel kom jag ner och tänkte kolla om det fanns någon ledig tid mellan 17-22 (vi har tre pass varje dag) och upptäckte att någon hade bokat in sig på ALLA TRE av dagens pass. Detta var förbjudet tidigare då det stog anslag om det, men nya hyresvärden har inte sagt något om det på sin nya fräscha lapp så jag vet inte. Hur som helst så tyckte jag det såg ut som att den sista av namnifyllningarna var lite utkluddad och eftersom jag hade 2-gångersregeln i bakhuvudet skrev jag i mitt namn där. När jag så kom ner för att tvätta hade personen vars namn stod på de andra tiderna helt resolut kryssat över mitt namn och skrivit i sitt namn med ett utropstecken bakom!

Jag kände mig väldigt irriterad, dels för att jag behövde tvätta och dels för att jag tycker att det är märkligt att tro att man kan ta upp en hel dag i ett hus med typ 12 lägenheter. Speciellt som de inte ens använde tvättmaskinen när jag var in och tittade för några timmar sen, utan de ville förmodligen bara ha torkrummet. Såna här saker känns å ena sidan inte värda att starta något bråk om, och å andra sidan kan jag bli sur på mig själv för att jag är för mesig för att konfrontera den här typen av grejer. Fast jag skrev en liten vänlig fråga på bokningslappen om vad det är för regler som gäller kring antal pass man får boka. Sen när jag kom upp så insåg jag att de ju inte kunde veta att jag hade uppfattat den minimala överkryssningen över deras namn som att de hade ångrat sig utan att de kanske trodde att jag hade varit helt fräck och bara ville sno en tid och att min fråga kanske uppfattades som väldigt bitchig - så därför var jag tvungen att springa ner igen och skriva en liten förklaring vid deras namn. Typiskt bökigt och nu är jag helt genomsvettig av all denna dramatik. Kunde inte hyresvärden ha förutspått det här och helt enkelt skrivit ut vad som gäller för den här tvättstugan?!

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails