26.9.07

Ytterligare ett försök till ostress

Även om det kan vara ganska opraktiskt med ett strömavbrott så är det dels ganska mysigt och ibland också ganska skönt. När möjligheten att se på tv och greja med datorn helt tas ifrån en så är det lättare att tillåta sig själv att bara vara. Jag tände lite fler ljus och lade mig i soffan och bara andades ett tag, vilket var bra för min stressade själ. Dessutom svarade jag på några sms som jag inte har haft tid eller ork att ägna mig åt. Jag gjorde till och med en rensningsattack och slängde gamla meddelanden som inte var viktiga på något sätt. Eftersom dagens moderna mobiltelefoner rymmer så mycket fick jag en slags tillbakablick över min kommunikation de senaste två månaderna och hann även med lite bitterljuv nostalgi över sommaren.

Att bara sitta i mörkret ett tag var nyttigt alltså, fast jag hade faktiskt redan tidigare under kvällen bestämt mig för att sluta hetsa så mycket. Jag är alltid inställd på att följa instruktioner till punkt och pricka och att göra minst det som är föreskrivet. Men jag försöker öva mig nu på att ifrågasätta om allt som verkligen "måste" göras faktiskt är så oomkullrunkeligt. Först tänker man ju alltid det, fast allt beror på vilken inställning man har. Inte så att min nya plan är att bli en slarvmaja som aldrig gör klart något och som är helt opålitlig, men allt måste inte ske på ett enda sätt. Dessutom är det ju så att ett lite mer avslappnat sätt att se på saker och ting gör att man faktiskt har lättare att göra klart det man ska, då den blinda paniken släppt. Plus att det borde göra att jag inte får lika mycket migrän och allmän stressångest och istället kan njuta av att vara ute på praktik, för det är ju hemskt roligt också..

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails