27.9.07

Skissteknik kräver en hel arsenal av utrustning

Idag har jag haft genomgång i skissteknik, vilket var en upplevelse. På det hela taget gick det bra, men det var förstås mycket svårare att rita i olika perspektiv när jag skulle göra det på en whiteboard än på ett litet papper. Den enorma linjalen flippade lite fram och tillbaka och jag kläckte ur mig saker som "hoppsan, där var min knoge" när jag försökte dra linjerna. Det var ändå roligt, eftersom det blev lite pysselstämning över det hela. Typiskt nog så glömde jag bort linjaler och sudd, vilket förstås är rätt elementärt när det gäller skissande. Men ärligt talat, hur ska man komma ihåg så mycket mer än dator, nätkabel, väska, en rad papper, nycklar, linjal och whiteboardpenna? Och för det andra: hur ska man kunna transportera så mycket mer än så? Jag börjar förstå min gamla högstadielärare i engelska och tyska som gick runt med en kundvagn.

Det är fantastiskt med praktiken eftersom man får hjälp med allting, hur jag ska kunna klara av det här själv i framtiden låter jag vara osagt. Jag har en känsla av att totalt kaos kommer att råda. Eftersom jag är så himla glömsk så kommer jag säkert måsta springa fram och tillbaka mellan klassrummet och mitt kontor minst fem gånger varje lektion, och därmed framstå som en total virrpanna.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails