12.9.07

Lugnare, idag

Idag känns det allmänt bättre än vad det gjorde igår, jag försöker smälta min nya avslappnade livsfilosofi. Trots att jag ägnade gårdagskvällen åt att slappna av och tänka om hade jag svårt att somna och fick till slut lägga mig på rygg och göra yoga-andning tills hela kroppen slappnade av och jag fokuserade på andningen istället för alla tankar som surrade runt i huvudet. Det är faktiskt ett väldigt bra knep när sömnen inte vill komma.

Den här dagen började med bönegruppsfrukost tillsammans med Elisabeth, vilket var väldigt skönt. Det är så bra att få lite perspektiv på sina tankar tillsammans med någon annan. Sen fick jag ett peppande mail från Linnéa också, som även det hjälpte mig att fokusera på andra saker än att stressa ihjäl sig med skolarbete. På det hela taget känner jag mig lugnare och mer harmonisk och idag ska jag göra både lite energigivande bollyrobics och lite avstressande yoga for dummies.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visste du att det lottas ut pengar till slumpmässigt valda uppsatser på UppsatsLotto.se? Om du har något skolarbete sparat så förlorar du inget på det :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails