26.9.07

Skoltrött?

Jag hade liksom intalat mig själv att den här veckan skulle vara lugnare än den förra (som var en hemsk tentavecka), men det har inte riktigt blivit så. Först och främst är jag fortfarande utmattad av den rivstartande kursen, för att inte tala om den ytterligare utmattning som kommer sig av att komma ut på praktik och planera lektioner och sånt. Idag har jag egentligen mest suttit med på lite olika möten och sånt, men jag blir helt slut ändå. Skolan är faktiskt en väldigt stressig miljö - det är alltid ljud överallt och människor svischar förbi konstant.

Dessutom är jag hemskt stressad över morgondagen och fredagen. Imorgon ska jag hålla genomgång om skissteknik, som jag inte riktigt känner att jag själv behärskar - något som tär en del. Dessutom måste jag planera massor till fredagens lektion (som ska bli bedömd), plus att jag borde skriva ihop mitt VFU-kontrakt innan dess eftersom jag ska prata lite om sånt med min universitetslärare. Egentligen är det ju inte en så stor sak att hålla en lektion, men det är alltid tusen små detaljer att minnas och fredagens lektion är helt makalöst fullpackad. Det är ju fantastiskt bra att ha en handledare som hjälper till med de här sakerna också, men just nu känner jag mig bara så omotiverad att göra något alls. Jag behöver vila upp mig, inte utsätta mig för ytterligare stress.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails