24.9.06

Höst och underbart

Oj, vilken underbar höstsöndag detta har varit. Efter kyrkan gick jag och brudarna in till stan i den strålande solen och efter att ha sagt adjö till mitt besök spenderade vi några timmar på ett fik i stan ätandes lax- och spenatpaj medan vi pratade och bara hängde i största allmänhet. Det visade sig att kaffe bara ingick på maten om man inte tagit måltidsdryck (?!), men systeryster hade bara druckit vatten, så hon skänkte sitt kaffe till mig - jag älskar att hitta på sätt att kringgå systemet!

Efteråt promenerade jag hem och det var sådär underbart som det bara kan vara en höstsöndag. Luften var ljummen men klar, det var ett sånt där alldeles särskilt ljus och så blåste det runt små virvlar av björklöv. Och det bästa var att jag hade en kamera med mig. Hur ofta händer det att all the stars are aligned på det sättet, liksom. Så här är några smakprov från Öst på stan (typ Umeås Östermalm).



Vackraste rosa huset, titta på de fina utsmyckningarna runt fönstren.



Den vackraste porten.



Underbar frisörsax med lite Krakel-Spektakel-känsla. Plus att det var en underbar höstvy med alla löv och så alla björkar förstås. Detta är anledningen till att jag har björkfrön fulla håret.



En liten pittoresk musik- och bokaffär.



Den pittoreska musik- och bokaffärens pittoreska trapp.



Lite dansande höstlöv.



En fräck källarglugg.



Jag är fullkomligt besatt av att fota gatskyltar, här är bara ett av bevisen.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails