17.9.06

Moas valäventyr -06

Sådär, nu har jag varit och röstat. Min vana trogen så blev något så simpelt och okomplicerat naturligtvis till ett litet äventyr. Min röstlokal var ett dagis, förlåt en förskola, i närheten och jag noterade för några dagar sen var den låg någonstans när jag gick förbi där på vägen hem från en promenad. Men nu idag så blev jag helt förvirrad, till att börja med cyklade jag en annan väg än jag brukar på grund av vägarbeten som riskerar att punktera däcken. Så när jag närmade mig området där jag visste att dagiset låg så var jag så upptagen med att speja efter rätt ställe att jag missade en stor grop i marken som jag då istället cyklade ner i, en riktig punkterargrop var det, men jag hade tur. Hur som helst så blev jag förvirrad när jag kom till korsningen, det fanns ett dagis till vänster men jag hade för mig att det jag skulle till låg till höger, men där såg jag liksom inget förutom villor. Alltså svängde jag runt på samma gata i fem minuter och undersökte det felaktiga dagiset flera varv innan jag hittade någon att fråga.

Det visade sig att dagiset ju låg till höger och att det bara var gömt bakom buskar och träd. Så slutligen hittade jag i alla fall rätt och jag hade kommit ihåg både legitimation och röstkort, men det slog mig bara att det hade varit typiskt mig att åka iväg och rösta i precis sista sekunden och då hade jag mest troligt inte hittat fram i tid. Jaja, varje dag är ett äventyr...

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails