18.9.06

Så här ser min röst ut

Här kommer en avfotning på röstdiagrammet. Sofia frågade nämligen om min röst var snygg och jag tolkade som att hon undrade om logopeden hade uttalat sig om huruvida jag pratade snyggt eller inte och blev ganska förvirrad. Men hon menade förstås om min röst var snygg på röstdragrammet och ja, om jag får säga det själv så tycker jag det ser rätt snajsigt ut...


Det enda jag vet vad det betyder är den gröna toppen, det är den som visar vilken röstfrekvens man har, alltså om man har ljus eller mörk röst. I mitt fall var det kring 180 Hz, och för kvinnor är det normala 180-230 Hz.

PS. Det hade ju faktiskt varit väldigt underhållande om en av rutorna på mitt andra papper där allt bedömdes hade lytt: "snygghet - låg, mellan, hög". Men något sådant bedömdes tyvärr inte...

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails